مراحل اجرا
1-توصیف اولیه در این مرحله موضوع موردنظر از سوی دانش آموز ومعلم تشریح و توصیف میشود.
2-قیاس مستقیم دو موجود یا دو مفهوم با یکدیگر مقایسه می شود .
در این مرحله موضوع یا مفهوم مورد نظر توسط دانش آموزان به
یک شی یا موجود تشبیه می شود .
3-قیاس شخصی دانش آموزان از طریق ایجاد هم حسی و همگون سازی خود را به داخل یک شی یا موجود انتقال می دهد و احساس خود را توصیف می کند.
4-تعارض فشرده(تضاد) در این نوع قیاس قیاس های مستقیم و شخصی بررسی و سپس قیاس هایی که بیش ترین تضاد را با هم دارند انتخاب می شوند.
5- توصیف خلاق در این مرحله از بهترین قیاس ها و تجربه های به دست آمده استفاده می شود و موضوع مورد نظر دوباره ولی این بار به صورت خلاق توصیف می گرد.